czwartek, 20 marca 2014

Co musi zawierać blog, abym go czytał?

Cześć. Ostatnio przeglądając Wasze blogi kilka razy natknąłem się na posty typu rad dotyczących bloga. Dzisiaj wracając ze szkoły, w autobusie pomyślałem, że ja też mógłbym coś takiego zrobić. A więc, nie będą to rady co zrobić, żeby ulepszyć bloga, jak zrobić dobry nagłówek itp., tylko będą to rzeczy, które dany blog musi, albo powinien zawierać, żebym tego bloga czytał i odwiedzał go regularnie. Od razu mówię, że to co niżej napiszę to tylko moje pomysły na bloga i nie każdy musi się do tego dostosować.
Pierwszą rzeczą, na którą zwracam uwagę wchodząc na bloga to ogólny wygląd bloga. Uwielbiam takie blogi, które mają nagłówek zrobiony ze zdjęć "inspire" z ładną czcionką. Ważną rzeczą jest też dodanie zakładki "o mnie", czyli swojego zdjęcia i krótkiej notki o sobie, bo przecież chyba każdy chce wiedzieć kim jest autor bloga. Kolejną rzeczą na temat wyglądu jest tło, nie może być ono jakieś wymyślne, kolorowe, z serduszkami albo czymś podobnym, bo takie blogi od razu zniechęcają, tło powinno mieć jakiś obrazek jednolity lub coś takiego.
Drugą rzeczą jest treść bloga, lubię czytać blogi, na których pojawiają się posty tematyczne, oczywiście takie "lifestylowe" też są ok, ale jak by były tylko takie to blog z czasem się nudzi. Według mnie nie powinno zabraknąć także własnych wymyślnych postów, czy tagów, są one ciekawe i mogą zainspirować. 
Trzecią rzeczą są zdjęcia i obrazki w postach. Wiadome jest, że nie każdy posiada lustrzankę, lub jakiś drogi aparat, ale każdym aparatem nawet tańszym można zrobić ładne zdjęcia, wystarczy trochę się postarać. Zdjęcia z kamerek internetowych odpadają od razu, są niewyraźne i od razu odrzucają. Jeżeli ktoś nie ma aparatu, lub nie chce wstawiać własnych zdjęć polecam obrazki internetowe, można dodawać takie, sam na początku tak robiłem i nadal robię, bo nie zawsze mam okazję dodać zdjęcia przeze mnie robione. 
Czwartą rzeczą jest styl pisania, nie lubię jak czytam posta i jest błąd za błędem, nie wspomnę już o ortograficznych. Wiadomo, że nie każdy ma duży zasób słów i może pisać w nieskończoność, ale wolę przeczytać notkę krótszą, ale bezbłędną. Taka mała rada, gry piszesz posta, możesz sprawdzić jednym kliknięciem, czy nie popełniłaś/popełniłeś błąd, jest to ostatnia ikonka ABC w edycji posta. Szybko zaznaczy błąd i możecie go od razu poprawić.
Piątą i chyba ostatnią rzeczą są komentarze, jak dodaję komentarz na innym blogu i pojawia mi się weryfikacja obrazkowa, to już wpiszę ten kod, ale raczej już nie wejdę na tego bloga, bo jest to raczej utrudniające. Tą opcję można łatwo anulować, wystarczy wejść w ustawienia bloga i gotowe. 
To już wszystkie elementy bloga na jakie najbardziej zwracam uwagę, to one decydują o tym, czy dany blog będę obserwował, odwiedzał częściej, czy wcale. Mam nadzieję, że spodobał Wam się post i dotrwaliście do końca oraz Was nie zanudziłem. Trzymajcie się, cześć.


R | via Tumblr

They call me "her" | via Tumblr

14 komentarzy:

  1. Zgodzę się z tym, ze dobre zdjęcie można zrobić nawet telefonem :D

    http://mzmzycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry przydatny post :))
    Fajny blog ;D
    zapraszam
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładnie tu u ciebie :* Zapraszam do mnie :)http://truskaweczkabloguje.blogspot.com komentarze mile widziane :) POZDRAWIA,♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się ze wszystkim zwłaszcza ja zwracam uwagę na wygląd :)

    http://natalijafashion.blogspot.com/ + Liczę na obserwację , odwdzięczę się tylko napisz w kom że już :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, chyba nawet mam wszystkie punkty na moim blogu, haha. Ja staram sie aby wychodziło jak najlepiej, a to jest najważniejsze. :))

    Pozdrawiam,
    http://koffam-zelki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest Nowy adres bloga: http://monlly-blog.blogspot.com

      Usuń
  6. Też uwielbiam Lane i Miley. Fajny blog, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post!!!
    You have a great blog, follow you now.
    I hope you reciprocity in Bloglovin!
    Kisses :)
    http://beauty2beautytips.blogspot.com/

    http://factsaboutcanceruk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny pomysł na posta ;))
    na pewno zgodze się ze zdjęciami :3
    zapraszam
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mnie bardzo odrzuca weryfikacja obrazkowa (: Jeśli lubisz blogi tematyczne to zapraszam do mnie. Posty o tym, jak zwiedziłam Półwysep Iberyjski autostopem, jak dotarłam do Wiednia w kilka godzin oraz interesujący konkurs (: Mam pytanie, czemu na większości zdjęć się zasłaniasz? (:

    realizuj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozytywnie tu u Ciebie, zadomowię się na dłużej :D
    obserwacja za obserwacje? :)

    eleeyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z tobą ;)

    Pozdrawiam ciepło ;)
    biirdy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcia można zrobić telefonem choćby i nawet.. Wyjdą znacznie lepsze niż z kamerki! :)
    Świetny post, mam nadzieję, że mój blog spełnia to wszystko ;D
    http://milenaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny post. Dla mnie również ważny jest wygląd bloga
    Super blog, obserwuję i liczę na to samo: jaiswiatus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję. Jeśli spodobał Ci się mój blog to nie pytaj o "obserwację za obserwację" po prostu go zaobserwuj, a ja zrobię to samo jeśli spodoba mi się Twój blog (każdy odwiedzam!) :D