niedziela, 25 stycznia 2015

Czy warto czytać książki?

Cześć Wam.
Wiem, że post powinien pojawić się gdzieś w połowie tygodnia, ale niestety jestem w drugiej liceum i czasem naprawdę mi brakuje czasu, a nie chce dodawać czegoś beznadziejnego na bloga, mam nadzieję, że rozumiecie to. 
Przechodząc do dzisiejszej notki, pewnie już po samym tytule można się domyślić o czym będę pisał, a więc wypowiem się na temat, czy warto czytać książki. Według mnie odpowiedź jest oczywista i prosta i brzmi TAK.
Poniżej podam Wam kilka powodów, którymi ja się kieruję przed przeczytaniem jakiejś książki.
Wyobraźnia
Po pierwsze, poprzez czytanie poprawiamy i rozwijamy swoją wyobraźnie, myślę, że jest ona niezbędna w codziennym, życiu, np. mamy lepsze ,,spojrzenie" na sprawy, które jeszcze nie nastąpiły, czyli tzw. przewidywanie.

Lepsze wysławianie
Kolejną rzeczą, którą zyskamy poprzez czytanie to umiejętność lepszego wysławiania się. Dzięki temu podczas rozmowy nie zacinamy się, mówimy logicznie zrozumiale dla odbiorcy.

Zasób słów
Poprzez czytanie również zwiększa nam się zasób słów, dzięki temu możemy rozwijać nasze zdania, zamiast krótkich, pojedynczych oraz mówić o danej rzeczy bez ciągłych powtórzeń, bo wiemy jak je zastąpić innym, równie odpowiednim. 

Zasady pisowni
Większość ludzi jest wzrokowcami, a więc zapamiętujemy poszczególne rzeczy, które widzimy. Jedną z takich rzeczy może być ortografia, poprzez czytanie możemy polepszyć swoją wiedzę na temat pisowni wielu trudniejszych wyrazów. 

Kreatywność
Poznając różnych bohaterów i ich historię możemy niekiedy spróbować ich naśladować w realnym życiu, może nie dosłownie, ale zainspirować się czymś i stworzyć coś swojego, oryginalnego. 

Rozrywka
Książki mogą zapewnić nam dużo rozrywki kiedy się nudzimy; gdy wybierzemy dobrą książkę możemy całkiem miło spędzić czas, a przy tym dużo się nauczyć.
A więc, to wszystkie moje powody, dla których warto czytać książki, zdaję sobie sprawę, że są one trochę naukowe i dla niektórych nienaturalne, ale jest to prawda, o której nie wszyscy mogą wiedzieć. Dużo młodych ludzi zniechęca się do czytania książek, ponieważ w latach szkolnych sięgnęli po lektury, które sam uważam za zmorę szkolną. Osobiście nienawidzę lektur i mogę szczerze powiedzieć, że rzadko kiedy którąś przeczytam, a zwłaszcza kiedy (tak jak to jest obecnie) ma ona ponad 600 stron. Wolę sięgnąć po inną książkę, która mi dostarczy lepszych odczuć, nawet jeżeli będzie podobna objętościowo. Tak więc, zachęcam Was do pozbycia się niechęci do książek, z czasem przyniosą one same korzyści :)

A Wy lubicie czytać książki?

36 komentarzy:

  1. Kocham czytać książki, czytam ich mnóstwo... czasem nawet olewam naukę, by poczytac książkę... W liceum chyba żadnej lektury nie przeczytałam ... ;)
    dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rzadko czytam książki, jedynie wtedy kiedy jakaś mnie zaciekawi w 100% :) Ale czytać lubię krótsze historie, typu imaginy i fanfiction :)

    by-kinqa.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytać warto i ja staram się to robic dosyć często :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać książki :)
    http://by-paqulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście! Czytanie jest ciekawych książek jest jedną z najlepszych form spędzania wolnego czasu :)

    hopefulness5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam czytać książki, sama kiedyś zrobiłam podobny post, ale tak jak ty nie bardzo lubię sięga po szkolne lektury ;)

    http://carolin-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Również uwielbiam czytać książki. A co do lektur, uważam, że powinny nimi być ciekawe książki, które spodobałyby się młodzieży i zachęciły do czytania, inaczej to nie ma sensu.

    http://think-poositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem jak niektórzy nie lubią czytać książki, przecież to jest świetne :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja uwielbiam czytać ksiązki ;) jest to jedna z moich pasji i jeden z najlepszych sposobow na poprawe humoru! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie bardzo przepadam za czytaniem książek, ale czas to zmienić :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam czytać książki, trochę żałuję, że ostatni miesiąc i właściwie od początku grudnia nie mam na to czasu, bo ogarnianie do sesji trochę (dużo) czasu zajmuje i muszę czytać nudne książki na zajęcia, ale myślę, że już w drugim tygodniu lutego naczytam się do syta :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w sumie bardzo lubię czytać książki, ale zawsze trudno mi się do tego zabrać. Jak już zacznę cztać to trzeba mnie siłą odciągać, a tak to problem hah xd. Ale teraz będa ferie i dużo czasu :))
    ✿dont-benormal.blogspot.com✿

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam czytać książki, które sama sobie kupuję. Z lekturami jest trochę gorzej. ;)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. świetnie Cię rozumiem, sama jestem w drugiej klasie liceum i nie mam czasu na odpoczynek, a co dopiero na bloga :D no ale nie ma rzeczy niemożliwych :)
    co do czytania książek, osobiście wolę filmy, są o wiele ciekawsze, ale może kiedyś zmienię zdanie... ;)
    krysiastyle.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio coraz częściej/więcej czytam książki i są to kryminały czy też zwykłe powieści nawet sama założyłam bloga i zaczęłam pisać więc jak jesteś zainteresowany możesz wpaść i ocenić ;) Zapraszam i obserwuję :D
    http://mojepastwisko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czytać, już nawet nie zwracam uwagi na korzyści, czytam, bo lubię :D

    Zapraszam!
    By-Lolka.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przepadam za czytaniem ale czas to zmienić! ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie <3
    http://crazystrawberryxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. U WIEL BIAM czytać! <3
    (dlatego czuję się dziwnie tu, w Norwegii, musząc czytać te same książki kilka razy..)

    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam czytac ! ♥ Chociaż lektur nie lubię jak większośc. Z tych punktów, które wymieniłeś najbardziej zauważyłam, że wzbogaciło mi się słownictwo ;]
    Wpadłam na twojego bloga przez przypadek, ale bardzo mi się spodobał, więc obserwuję. Chciałam jeszcze dodac, że masz oryginalne i ciekawe pomysły na posty :)
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Super zdjęcia. Ciekawy post :D
    obs za obs?
    http://domadomcia6.blogspot.com/
    ja już!! pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Niezły nagłówek (jak na chłopaka). :)
    Ciekawy post. Kocham czytać książki...

    gabriela-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Większość młodzieży we współczesnym świecie jest uzależniona od komputera, telewizji, ogólnie - elektroniki. Ja jestem uzależniona od książek. Zarówno czytania jak i kupowania. Znoszę NAWET szkolne lektury (niektóre są niezłe, zależy od gustu), ale wolałabym żeby dano sobie spokój z czymś takim jak "Krzyżacy". Wiem, wtedy Polska była w pełni sił itepe itede, pokonaliśmy Krzyżaków, Nagroda Nobla dla Sienkiewicza, ale błagam. Za 20 lat, dzieci będą pamiętały J.K.Rowling, a nie Orzeszkową, Sienkiewicza czy Miłosza...
    Ups, rozpisałam się... Tak czy owak, ciekawy post :)
    Mój blog - klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja bardzo lubię czytać tylko, że w drugiej klasie LO trochę o tym zapomniałam. Teraz jednak wracam do cudownego świata książek i czuję się z tym świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz ładny wygląd bloga. a co do książek- odpowiem tak jak większość. Bardzo lubię czytać. noo chyba, że chodzi o lektury. Przeczytałam jedynie Małego Księcia :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja nie mam czasu żeby czytać.
    Mamy tyle do zrobienia prac domowych, do tego testy i sprawdziany, no i lektury oczywiście, które wcale mnie nie interesują. :)
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  26. nie mam zbytnio kiedy czytać książki ale bardzo lubię :D fajny post
    pozdrawiam :*

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Kocham czytać książki <3

    U mnie na blogu coś czego jeszcze nigdy nie było - zapraszam :)

    http://justine-juustine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. ja kocham czytać książki, wieczór+herbata+książka= :))
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. uwielbiam czytać książki, mam ich w domu mnóstwo :)
    http://eerie-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. uwielbiam czytać! W styczniu przeczytałam już 4 ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Czytanie jest też jak siłownia na mózgu :) U osób czytających wolniej rozwija się demencja starcza, mają też mniejszą zapadalność na Alzheimera.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję. Jeśli spodobał Ci się mój blog to nie pytaj o "obserwację za obserwację" po prostu go zaobserwuj, a ja zrobię to samo jeśli spodoba mi się Twój blog (każdy odwiedzam!) :D