wtorek, 6 stycznia 2015

,,Pamiętnik narkomanki"


Barbara Rosiek ,,Pamiętnik narkomanki"

Dzisiaj post trochę z innej półki, a mianowicie chcę Wam krótko przedstawić przeczytaną przeze mnie ostatnio książkę. Jest nią wspomniany wyżej Pamiętnik narkomanki. Zapewne większa część z Was zna tę książkę lub ją kojarzy, ale mimo to chciałbym przedstawić moją opinię na jej temat, bo być może są osoby, którzy pierwszy raz widzą ją na oczy.
A więc, jest to dziennik młodej i poukładanej kobiety, która postanawia trochę odetchnąć i udaje się na wagary, na początku nie zdaje sobie sprawy, że ten jeden dzień będzie miał wpływ na całe jej życie...
Otóż, w ten nieszczęsny dzień spotyka nowych znajomych, którzy podają jej narkotyki, a wraz z tym dołącza do ich grona - narkomanów. Od tej chwili nie wyobraża sobie życia bez używek, bo również sięga po papierosy i alkohol. 
Podczas czytania, można dostrzec, że książka dzieli się jakby na dwie części, pierwsza opisuje ciągłe zażywanie narkotyków, kradzieże, liczne pobyty w zakładach psychiatrycznych i ucieczki z domu; zaś druga część to już powolna przemiana wewnętrzna kobiety, zaczyna ona zdawać sobie sprawę, że tak na prawdę niszczy sobie życie, a jest w bardzo młodym wieku, zaczyna studiować, a potem pracować i pomagać ludziom. Ta część jest bardziej trudniejsza w zrozumieniu i trzeba się skupić, żeby zrozumieć idee autorki. 
Uważam, że książka jest świetną lekturą dla młodych jak i starszych ludzi, ponieważ uświadamia nam jakie mogą nas spotkać problemy i nieprzyjemności przy zażywaniu używek, nie tylko narkotyków. 



21 komentarzy:

  1. duzo slyszalam o tej ksiązce i czesto spotykalam ją na polce w bibliotece, ale jeszcze nie czytalam, chyba musze wreszcie to zrobic :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja koleżanka opowiadała mi o tej książce ;)
    Julajulia.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  3. sięgnęłam po nią dość dawno - chyba 3 lata temu, ale zapamiętałam, że zdecydowanie była warta uwagi. jeśli podobała Ci się ta książka to polecam "My, dzieci z dworca Zoo" Christiane F., którą czytałam niedawno. moim zdaniem jeszcze lepsza c:

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, była to moja pierwsza ksiazka o uzaleznieniu, bardzo fajna ;) Jesli lubisz taką tematykę polecam rowniec "Cpun" oraz "Hera moja milosc" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka fantastyczna i polecam te same dwie książki co Magda Sieśar bo też są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam wiele recenzji tej książki powinnam się za nią zabrać :)
    smartysally.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę kojarzę od jakiegoś czasu, miałam nawet wybrać się na jej sztukę do teatru, która jest w moim mieście. Dzięki, że napisałeś coś o niej, na pewno teraz ją przeczytam! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć, robisz ciekawe zdjęcia. A powiesz jakim aparatem je wykonujesz?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tą książkę w gimnazjum, rzeczywiście bardzo pouczająca!

    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest to moja ulubiona książka! Czytałam ją chyba już z 5 razy, pierwszy raz jakoś w gimnazjum więc już parę lat do tyłu. Ale jak dla mnie jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam, wciągające!

    viicky-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę książkę będąc w 5klasie podstawówki (serio, byłam dziwnym dzieckiem, bo rajcowały mnie tylko takie książki XD) i musze przyznać, ze ona chyba wpłynęła na moje życie, bo tych 10 latach mogę z dumą powiedzieć, że ani razu nie sięgnęłam po żaden narkotyk, łącznie z marihuaną, którą teraz jara jakieś 85% młodzieży - jestem z siebie dumna. ;D
    dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. zapowiada się ciekawa książka :)

    www.kataszyyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaczęłam czytać tę książkę, ale nie przypadła mi do gustu. Bardzo fajny post !

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka zapowiada się ciekawie ;)
    http://wiktoria-malecka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Już sam tytuł na prawdę intryguje, ale to jednak nie mój typ książek, chociaż czasem warto sięgnąć po coś z innej półki... ;D

    mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam, nie czytałam, ale uwielbiam My, dzieci z dworca Zoo. ♥
    www.blog017.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. słyszałam, ale nie czytałam :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. nie czytalam tej ksiazki :(
    http://zielonoma.blogspot.it/2015/01/kolorowa-ramoneska.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka jest genialna ! Czytałam chyba ze 2 lata temu , ale nadal jest jedną z lepszych książek które czytałam �� i chociaż nie lubię czytać to tą książkę przeczytałam nad wyraz szybko ☺☺
    Pozdrawiam.������

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję. Jeśli spodobał Ci się mój blog to nie pytaj o "obserwację za obserwację" po prostu go zaobserwuj, a ja zrobię to samo jeśli spodoba mi się Twój blog (każdy odwiedzam!) :D