niedziela, 18 stycznia 2015

Uzależnienie w młodym wieku.



Cześć
Dzisiaj chciałem poruszyć dość częsty temat poruszany w obecnych czasach, a mianowicie uzależnienia. Jak dobrze wiemy, w dzisiejszych czasach chyba każdy jest od czegoś uzależniony, a może czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. 
Często powtarzamy sobie, że w każdej chwili możemy z czegoś zrezygnować lub odłożyć na później, lecz niestety w większości przypadków nie przynosi to żadnych skutków. 
Uzależnienia możemy podzielić na mniejsze, większe lub te które szkodzą naszemu zdrowiu. Mianowicie, chyba najbardziej znane uzależnienia wśród nastolatków to komputer i telefon, z tymi rzeczami mamy styczność niemal w każdej chwili naszego życia. Uzależnienie od komputera może przynieść negatywne skutki w naszym życiu, możemy skrzywić sobie kręgosłup lub pogorszyć wzrok. Dużo osób zdaje sobie z tego sprawę, lecz nic z tym nie robią, moja rada: spróbuj ograniczyć ciągłe przesiadywanie przed monitorem, a zamiast tego wyjść na dwór i pooddychać świeżym powietrzem, a przy tym zabrać telefon i sprawdzać na nim statusy znajomych. 

Untitled

Kolejnym nałogiem są używki, czyli papierosy, alkohol i narkotyki. Mnóstwo młodych ludzi coraz częściej sięga po używki (w dzisiejszych czasach często jest to dla szpanu), zaczyna się niewinnie, bo mówi się wtedy, że to tylko jednorazowo, a gdy potem takich okazji jest więcej i niestety zamienia się to w nałóg i nie można już tego kontrolować, bo myśl, że musisz zapalić, czy się napić jest większa i nie do pokonania. Moja rada: zamiast palić, czy palić spróbuj zmniejszać sobie dawki używki, przy tym nie tylko poprawisz sobie zdrowie (cera i skóra ulegną poprawie), a także zaoszczędzisz pieniądze na inne - na pewno zdrowsze dla siebie rzeczy.

♔ | via Tumblr

Pisząc o powyższych uzależnieniach nic nie wspomniałem o sobie, tak więc ja też jestem uzależniony od wirtualnego świata, codziennie muszę sprawdzić facebooka, intagrama i wejść po kilka razy na inne portale społecznościowe. Staram się to ograniczać, bo nie chcę, żeby internet zawładnął moim życiem :)

Nie będę się rozpisywać o każdym uzależnieniu, bo post byłby przesadzony tekstem, więc wybrałem tylko te najczęstsze, które występują u ludzi w młodym wieku.

Na koniec taka ostatnia ważna rada: nikt nie porzuci jakiegokolwiek nałogu bez pomocy drugiego człowieka. Jeżeli macie znajomego/przyjaciela, który nie może poradzić sobie z uzależnieniem spróbuj z nim delikatnie porozmawiać o negatywnych skutkach tego zachowania i nalegaj na częste spacery lub inne wyjścia, żeby po prostu nie myślał o nałogu. Brzmi to dosyć głupio, ale w wielu przypadkach może się sprawdzić, więc jeżeli macie taką okazję to nie czekajcie, tylko działajcie.

A Wy macie jakieś nałogi? Próbujecie je ograniczyć?

Macie pytania? ASK - KLIK

31 komentarzy:

  1. Ja próbuję ograniczyć komputer. W tygodniu włączam go na krótko. ;) Takie dzieci z gimnazjum zaczynają palić czy pić dla szpanu a później marudzą, że nie potrafią rzucić i są tak wielce uzależnieni, że co przerwę muszą chodzić palić. A ja się tylko zastanawiam, kto takim dzieciom to sprzedaje?

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uzależniłam się od oglądania seriali i grania na komputerze.
    Zapraszam do mnie- KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim uzależnieniem jest telefon i muzyka :)
    Jestemfolta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze napisany post! :) Ja jestem uzależniona od internetu czyli odrazu też od telefonu i tabletu.. Starałam się to ograniczyc ale nie wyszło. A z innymi uzależnieniami już udało mi się wygrać ;)


    by-kinqa.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że ktoś poruszył temat uzależnienia. Co krok spotyka się osobę, która w jakiś sposób tego doświadcza. Jeżeli chodzi o mnie, to moim malutkim uzależnieniem jest chyba telefon, choć ostatnio wcale nie jest mi potrzebny.

    stuckeds - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nienawidze papierosow, ich zapachu itp ;/
    Mysle ze nie mam problemu z Internetem ;)
    Swietny post, poruszylas wazny temt ;)

    Zapraszam: gertrama.blogspot.com
    do wygrania post promujacy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodatkowo trzeba pamiętać, że uzależnić można się od wszystkiego nie tylko używek czy Internetu :)
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jestem uzależniony od social media to na pewno :(

    www.casper-fashion.blogspot.com zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem uzależniona od telefonu. Nie zostawiam go ani na chwilę....

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  10. super, że poruszyłeś ten temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś też poruszałam ten temat. Moje uzależnienie? Sama nie wiem.. Komputer? Kiedyś było gorzej, nie muszę zawsze mieć go włączonego. Telefon? Da się o nim zapomnieć, to nie trudne. Telewizja? Oglądam raz na tydzień, jeden serial, i włączam gdy są mecze. Alkohol? Każdy po niego sięga, ale ważne by znać umiar. Gdy raz na miesiąc, napije się ze znajomymi czy rodzicami świat się nie wali. Papierosy? Gdy miałam największe problemy nie paliłam, dałam rade je pokonać, choć teraz zdarza mi się po nie sięgnąć gdy już nie wytrzymuje nawału spraw. Największym moim uzależnieniem, chyba nie groźnym mimo wszystko jest sztuka, bo znajduje ją wszędzie i robię ją zawsze. Bez niej nie wyobrażam sobie życia, a nie bez internetu. To chyba dobrze, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ahhh, słodycze to moje największe uzależnienie! Kto wie, może uda mi się z Nim kiedyś zerwać... :D

    Zapraszam do siebie, najlepsze inspiracje w sieci! :)

    http://thechevelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim uzależnieniem jest instagram :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo! Słodyczne to również moje uzależnienie:)

    Mój blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Nienawidzę widoku nastolatek z papierosami czy butelką alkoholu ;) Ale słodycze uwielbiam hihi ^^

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/2015/01/ryzykuj-bo-warto.html

    OdpowiedzUsuń
  16. racja to jest okropne żeby w tym wieku alić i pić ;o! fajnezdjęcia:*

    Pozdrawiamy!
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  17. No ja niestety jestem uzależniony od iPhona :(

    Fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam parę osób, które są uzależnione :(

    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Teraz chyba duza czesc nastolatkow jest uzalezniona od elektroniki
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. uzależniona tylko od laptopa, telefonu i książek haah :D
    obserwuję :)
    http://eerie-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Można powiedzieć, że ja jestem uzależniona od komórki, staram się coraz mniej jej uzywać. :)
    Ciekawy post :)

    Zapraszam na konkurs(klik)! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja właśnie mam ten nałóg komputerowy, ale walczę z nim czytając dużo książek :)
    Temat bardzo dobry, bo teraz każdy siedzi przed komputerem.

    Obserwuje (jako: Aleksandra Młodzińska) I Zapraszam
    http://aleksandramlodzinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja jakoś bardzo uzależniona nie jestem, jeśli już to od internetu, ale wydaje mi się, że umiem powiedzieć "NIE"

    Zapraszam
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo mądry post i chyba każdy z nas powinien się zastanowić ;)
    Zapraszam do mnie :D
    http://nadziejanazycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja to zdecydowanie jestem uzależniona od Internetu, ale potrafię to kontrolować :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja bez telefonu nie ruszam się na krok :')
    Super blog, zostaję na dłużej C:

    http://byhoshi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. moim nałogiem jest właśnie internet, zawsze i wszędzie muszę mieć dostęp z siecią :D

    http://sniadanielejdis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. moim nałogiem jest chyba telefon,ale staram się go ograniczać :>
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com ~ pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  29. http://kossmmoslife.blogspot.com/
    Moim zdaniem największym uzależnieniem XXI wieku jest internet ;/

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję. Jeśli spodobał Ci się mój blog to nie pytaj o "obserwację za obserwację" po prostu go zaobserwuj, a ja zrobię to samo jeśli spodoba mi się Twój blog (każdy odwiedzam!) :D